Skip to Content

داخلی سازی برندها در جهت افزایش تولید ملی و انتقال تکنولوژی

نورقلی‌پور:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تولید کنندگان از اهمیت وجود بخش تحقیق و توسعه آگاه هستند، اما افزایش قیمت تمام شده کالاها مانع استفاده تولید کنندگان از این مسئله است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس تی وی به نقل از خانه ملت؛ رامین نورقلی پور در خصوص عملکرد تولیدکنندگان بخش خصوصی و دولتی فعال در زمینه برندسازی و رقابت پذیری با برند‌های خارجی، اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در زمینه تولید و برندسازی در بحث تولید لوازم خانگی صورت گرفته است.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئله بسیار مهم در زمینه برندسازی ، جلب اعتماد مصرف کنندگان است، گفت: در کشور برندهای خوب و پذیرفته شده‌ای وجود دارد که ادامه بهتر کار آنها در گرو بهبود کیفیت کالا و خدمات پس از فروش آنها است.

نورقلی‌پور با اشاره به اینکه آن چیزی که از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می‌توان فهمید تولید و داخلی سازی برندهای مطرح بین‌المللی در داخل کشور است، اضافه کرد: این امر حرکت خوبی است که عامل انتقال تکنولوژی به داخل کشور است و طبق قراردادهای منعقد شده به مرور زمان درصدهای بیشتری از تولید و تامین قطعات آنها را در اختیار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه، کرد: باید حرکت خود را در مسیر برندسازی بهتر کنیم، در زمینه برندسازی لوازم خانگی یکی از مواردی که خیلی کم به آن توجه شده بخش تحقیق توسعه است و همچنین تشویق مصرف کنندگان داخلی به استفاده از محصولات تولید ملی نیازمند بحث فرهنگ سازی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نبود بخش تحقیق و توسعه در بسیاری از صنایع مشاهده می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید کنندگان نیز از اهمیت وجود بخش تحقیق و توسعه آگاه است اما موانعی از جمله گران بودن قیمت تمام شده کالاها وجود دارد تا تولید کنندگان کمتر به مسئله الزام وجود بخش تحقیق و توسعه  در واحدهای  تولیدی خود توجه کنند.